Οι Μανιάτες ήταν πάντα
τροφοσυλλεκτικός λαός, φυσιολάτρες,
οικολόγοι λόγω της ανεπάρκειας των
αγαθών. Ο σεβασμός στη φύση είναι μέσα
στο γονότυπό τους!
Αλλά ο «εισαγόμενος
πολιτισμός» και τα σύγχρονα τεχνικά
μέσα. Οι επεμβάσεις των της πόλεως
πολιτών στη φύση. Η καταναλωτική
διάσταση της κοινωνίας. Η πληρωμένη
φυσιολατρεία και τα πολυέξοδα χόμπυ ως
μέσο εμπορίας και κερδοφορίας, πλέον,
δεν ανατρέπονται.
Και οι «σύγχρονοι» κυνηγοί
προχωρούν ομαδικά και γίνονται
καταστροφείς της πανίδας. Οι κραυγές
των φυσιολατρών-οικολόγων είναι
ακραίες. Η φύση θέλει τον άνθρωπο
συνδιαχειριστή και όχι κατακτητή.
Στη Μάνη έρχονται οι
καταπιεσμένοι αστοί που ξεδίδουν το
στρες και το άγχος τους. Μέσα σε 10 μέρες
πρέπει να αποβάλλουν όλα τα απωθημένα
με την υπερβολή. Όλα πρέπει να γίνουν σε
λίγο χρόνο. Όλα πρέπει να ισοπεδωθούν. Η
φύση και το θήραμα είναι ο εχθρός τους.
Έρχονται σαν πολεμιστές καταστροφείς.
- Ρίχνουν τουφεκιές στο γάμο
του καραγκιόζη.
- Κάνουν ασυλλόγιστη χρήση
του περιβάλλοντος. Γκρεμίζουν τοίχους.
Είναι απρόσεκτοι σε φωτιές.
- Άφθονα φυσίγγια. Αυτοκίνητα
4X4.
- Όλα υψηλής εμβέλειας. Χωρίς
να σημαδεύουν και να κινούνται.
Κατασκηνώνουν στα περάσματα
νυχθημερόν.
Η πραγματική ομορφιά του
κυνηγιού είναι η όλη διαδικασία όπως
μας λέει ο Μιχάλης Λαμπρινάκος (κυνηγός
και ψαράς) με ευαισθησία και άποψη που
αισθάνεται αυτό που κάνει. Η χαρά
βρίσκεται.
α) Στο πρωινό ξύπνημα.
β) Στο σκυλί που το αγαπάς και
το έχει εκπαιδεύσει ο ίδιος ο κυνηγός.
γ) Στη συζήτηση στη παρέα.
δ) Στην υπερβολή σε ιστορίες
και η μυθοπλασία.
ε) Στη περιπέτεια.
στ) Στο περπάτημα, το σκύψιμο.
ζ) Στο να μάθεις να
αφουγκράζεσαι.
η) Στο άκουσμα του αϊδονιού
και το θρόισμα των φύλλων των δένδρων.
ι) Το να δεις το γλυκοχάραμα
και την Ανατολή του ήλιου.
Αυτά και πολλά άλλα που σε
κάνουν να αγαπάς τη φύση και τη φύση του
ανθρώπου!» Στη Μάνη τώρα με τις φωτιές
χάθηκε η αγριότητα της φύσης και το
θήραμα απροστάτευτο θα γίνει θύμα των...
πολυβόλων.
Η παράδοση της Μάνης που τα
παιδιά μέσα στο παιχνίδι τους είχαν το
δίκανο, απομακρύνεται από τη παράδοση
και γίνεται σκληρό χόμπυ, στο πόσα
σκότωσες και πόσα σου έφυγαν.
Η συνέχεια θα είναι, ο
ιδιοκτήτης γης να νοικιάσει τη
μπαστούνα (το πέρασμα) στον αγχωμένο
της πόλης. Το κυνήγι, λοιπόν, φεύγει από
τη φυσική του πηγή και πάει στο
κατάστημα και στο χρήμα!
Υπάρχει βέβαια και ο
κυνηγετικός τουρισμός που στη Μάνη το
μήνα Σεπτέμβριο - Οκτώβριο, με το
πέρασμα των ορτυκιών, έρχονται πολλοί
κυνηγοί και αφήνουν το χρήμα τους. Το
πρόβλημα, λοιπόν, δεν είναι τόσο απλό!
Πρέπει να γίνει ένα συνέδριο από
Μανιάτες υπεύθυνους του υπουργείου
Γεωργίας, τους προέδρους κυνηγετικών
Συλλόγων, τους γνώστες προγραμμάτων
οικοτουρισμού, περιβαλλοντολόγους,
Δασολόγους. Συζητιέται περί
κυνηγετικής ρεζέρβας κ.λπ. Πολλά
μπορούν να γίνουν μεθοδικά, οργανωμένα
για το εισόδημα των Μανιατών, τη
φυσιολατρία της νέας γενιάς, την
προστασία της άγριας φύσης.
Πάντως στο τέλος τη φύση δεν
πρέπει να την θεωρούμε μιας χρήσης αλλά
Αέναων και Αειφόρων επεμβάσεων.
ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ...ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝΤΩΝ
Λάβαμε Δελτίο Τύπου από το
Κυνηγετικό Σύλλογο Γυθείου με πρόεδρο
τον κ. Δουκάκο Τζανέτο και γραμματέα
τον κ. Γ. Μαστοράκο.
Υπάρχουν θηροφύλακες και σε
συνεργασία με τον Διοικητή Αστυνομίας
Αρεόπολης κ. Τσιγαρίδη Βας. Συνέλαβαν 4
παρανομούντες Μανιάτες, διότι
χρησιμοποιούσαν κράχτες. Τιμωρήθηκαν
στο αυτόφωρο και αφέθηκαν ελεύθεροι
αφού κατέβαλαν εγγύηση και έκαναν
έφεση.