Εκδοτικό σημείωμα ] Με τα αιγοπρόβατα ] 17η Μαρτίου ] Τα πιστόλια... ] Ταβέρνα Λαλούδες ] Κ. Νάντια Σερεμετάκη ] Η Μανιατοπούλα... ] Ο Βλάχος... ] Καρδαμύλη ] Το πιστόλι... ] Μανιάτικη Διπλωματία ] Η στάση των... ] Άνθη και Φυτά... ] [ Οι όμορφες... ] Η ιστοσελίδα... ] Γυμνάσιο - Λύκειο... ] Τρέχει σαν... ] Κάστρο Πασσαβά ] Λας ] Χωσιάρι ] Πυγμαχικοί θρύλοι ] Η ιστορία της... ]

 

Κεντρική
Επάνω

 

Επικοινωνία


Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

Τηλέφωνα
27330 53670 &
210 7622266

Κατασκευή ιστοσελίδας
Γ.Η. Βενιζελέας

ΟΙ ΟΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΜΑΝΗΣ

Του Ντόναλντ-Γεωργίου Μακφαίηλ

ΜΑΝΙΑΤΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ

Την ξεχωριστή παρουσία και ομορφιά των Μανιατισσών μπορεί κανείς να θαυμάσδει κάνοντας μια βόλτα στην Ταινάρια χερσόνησο και αντικρίζοντας …διακριτικά την όψη των γυναικών κάθε ηλικίας.

Ιδιαίτερα την περίοδο του Πάσχα και του καλοκαιριού που καταφθάνουν Μανιατοπούλες απ’ όλα τα σημεία της γης. Εντυπωσιάζεται ο παρατηρητής από τις μελαχρινές στο δέρμα και ανοιχτόχρωμες στα μάτια κοπελιές – συνήθης φυλετικός τύπος σε όλη τη Μάνη!

Αν πραγματικά τα αυστηρά οικογενειακά ήθη της Μάνης επέτρεπαν διαχρονικά τη συμμετοχή των κοριτσιών της σε διαγωνισμούς ομορφιάς, τότε σίγουρα δεν θα παρουσιάζαμε μόνο τις δύο περιπτώσεις που ακολουθούν. Είναι βέβαιο ότι κι άλλες Μανιατοπούλες θα κατακτούσαν την κορυφή της Ελλαδικής και παγκόσμιας ομορφιάς κι όχι μόνο η Αλίκη Διπλαράκου και η Κορίνα Τσοπέη!

ΑΛΙΚΗ ΔΙΠΛΑΡΑΚΟΥ

Η αναβίωση των καλλιστείων ξεκίνησε στη Γαλλία το 1920, με τον Μωρίς ντε Βαλέφ ενώ 10 χρόνια μετά, η Αλίκη Διπλαράκου, που παρακολουθούσε τα καλλιστεία για την ανάδειξη της ωραιότερης Ελληνίδας, την ανέβασαν με το ζόρι στη σκηνή και την εξέλεξαν ΜΙΣ ΕΛΛΑΣ. Μετά από λίγους μήνες, η ίδια κέρδισε και τον τίτλο ΜΙΣ ΕΥΡΩΠΗ. Το πραγματικό επώνυμο της Διπλαράκου ήταν Βαβούλη από την Κρήνη – Γυθείου της Κάτω Μάνης αλλά λόγοι οικογενειακοί την ανάγκασαν να χρησιμοποιεί το επώνυμο της μητέρας της Διπλαράκου που κατήγετο από τον Άγιο Νικόλαο, ένα κεφαλοχώρι δίπλα από την Κρήνη. Αλλά ας δούμε τι έγραψε η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 1930

ΠΑΡΙΣΙΟΙ 6 Φεβρουαρίου

…Ολόκληρος η ελληνική παροικία των Παρισίων πανηγυρίζει από της χθες τον ωραίον θρίαμβον της ελληνικής καλλονής. Η εκλογή της ελληνίδος υποψηφίας ως «Μις Ευρώπη» αποτελεί το θέμα όλων των συζητήσεων, ιδίως μεταξύ των καλλιτεχνικών κύκλων, οι οποίοι αποδίδουν εις την θριαμβευτικήν νίκην της «Μις Ευρώπη» την σημασίαν αισθητικού γεγονότος, συμβολίζοντος την επάνοδον της συγχρόνου τέχνης εις τα αιώνια και άφθαστα πρότυπα της αρχαίας ελληνικής παραδόσεως. Γενικώς τονίζεται ότι η χθεσινή νίκη της ωραίας Ελληνίδας αποτελεί δια την Ελλάδα, την ωραιοτέραν διαφήμισιν και πανηγυρικήν αναγνώρισιν της ελληνικής ευγενίας και συγχρόνως την λαπροτέραν εισαγωγήν εις τας προσεχείς εορτάς της Εθνικής εκατονταερτηρίδος.…

… Η Αλίκη είναι ο τέλειος τύπος μιας θρυλικής θεάς. Η κορμοστασιά της είναι συγχρόνως αθλητική και χαρίεσσα. Είναι υψηλή με μακράν καστανήν κόμη, με καθαρόν μελαχροινόν χρώμα, με μάτια καστανόμαυρα…

… Αναμφισβήτως η εκλεγείσα «Μις Ευρώπη» είνε ο κλασικός Ελληνικός τύπος,και η νίκη της, της οποίας ήτο αξία, της επιδαψίλευσε τα ομόθυμα χειροκροτήματα και της ελλανοδίκου επιτροπής και όλων των παρισταμένων…

…Η νικήσασα εις τα Ευρωπαϊκά καλλιστεία Ελληνίς συνενώνει τας λαμπράς και σοβαράς εκείνας ωραιότητας αι οποίαι την κάμνουν ένα ζωντανόν άγαλμα ελθόν θα έλεγέ τις εις τον κόσμον δια να αναστήση τον αιώνα του Φειδίου…

…Η δις Διπλαράκου συνδυάζει μόρφωσιν, ευφυϊαν και ωραιότητα, προ πάντων θεσπεσίαν ωραιότητα.

ΚΟΡΙΝΑ ΤΣΟΠΕΗ

Ανοιξιάτικο πρωινό στην Αθήνα.. Οδός Πανεπιστημίου..

Μια όμορφη μελαχρινή κοπέλα καθώς προχωρεί προς το κέντρο, ανάμεσα στο πολύβουο πλήθος, προκαλεί το θαυμασμό των διερχομένων. Η άγνωστη κοπέλα στρίβει κάποια στιγμή για να βρεθεί στην οδό Φειδίου. Σταματάει μπροστά στην είσοδο των γραφείων της ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ, διστάζει για λίγο και μετά μπαίνει με ύφος αποφασιστικό.

«Καλημέρα σας», λέει στον υπάλληλο... Και με κάποια αμηχανία συνεχίζει... «θα ήθελα να δηλώσω ...συμμετοχή στα καλλιστεία». «Πολύ ωραία», της απαντάει αυτός... «Πώς λέγεστε, παρακαλώ;» «Κυριακή Τσοπέη», του λέει εκείνη και του χαρίζει αυθόρμητα ένα χαμόγελο. Κάπως έτσι, λοιπόν, θα μπορούσε ν' αρχίζει το παραμύθι της όμορφης, άγνωστης Ελληνοπούλας, που ενσάρκωσε το ελληνικό όνειρο και τοποθέτησε την Ελλάδα στο θρόνο της παγκόσμιας ομορφιάς!

Η αλήθεια όμως δεν είναι τόσο παραμυθένια. Η Κυριακή Τσοπέη δεν είχε εξ αρχής τη συγκατάθεση των γονιών της, ιδιαίτερα του πατέρα της Γιώργου. Μανιάτης και στρατιωτικός ήταν δύο ιδιότητες που κάθε άλλο παρά εύκολη συγκατάθεση έδιναν στη θέληση της Κυριακής. Ο γράφων, συνεκδότης του περιοδικού «ΜΑΝΗ χθες, σήμερα αύριο» γνώριζε αρκετά καλά την οικογένεια μια και με την αδελφή της Κυριακής τη Δέσποινα ήμασταν συμμαθητές σε φροντιστήριο της Δάφνης ενώ αργότερα με τον αδελφό τους Βασίλη ήμασταν συνάδελφοι στην Ολυμπιακή. Πολύ απλά λοιπόν μπορώ να επιβεβαιώσω ότι ο δρόμος της Κυριακής, δηλ. της γνωστής σε όλο το πανελλήνιο Κορίνας Τσοπέη, δεν ήταν καθόλου εύκολος. Ο πατέρας της σαν γνήσιος Μανιάτης ούτε ήθελε να ακούσει για καλλιστεία αλλά μετά από πιέσεις της οικογένειας Μπότση (ιδιοκτήτη της ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ) και του Χρήστου Οικονόμου, που προέβλεπαν θρίαμβο όχι μόνο στα ελληνικά καλλιστεία αλλά και στα παγκόσμια, έπεισαν τον Γιώργο Τσοπέη που δέχτηκε με πολλές επιφυλάξεις.

Ας θυμηθούμε όμως λίγο τα γεγονότα της εποχής. Το 1964, η Ελλάδα βρίσκεται σε μια περίοδο πολιτικής έντασης. Δημοφιλές στον ελληνικό λαό είναι το άθλημα του ποδοσφαίρου, που βάζει φωτιές στις καρδιές των φιλάθλων, για να βάλουν φωτιές κι αυτοί με τη σειρά τους στο γήπεδο του Παναθηναϊκού, στις 16 Ιουνίου! Η πανελλήνιος απεργία των ταξί είναι γεγονός το 1964 και οι Αθηναίοι αρχίζουν να νιώθουν στο πετσί τους τι σημαίνει η λέξη "ταλαιπωρία"! Μοναδική όαση, η πέμπτη σελίδα της ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗΣ της 20ης Ιουνίου 1964, με τις ολόσωμες φωτογραφίες των 12 φιναλίστ για τη ΣΤΑΡ ΕΛΛΑΣ. Δωδεκάδα και όχι ενδεκάδα η εφετινή ομάδα των επικρατέστερων. Με ύψος από 1.64 έως και 1.74 και με διάφορα ψευδώνυμα, με πιο "πατριωτικό" εκείνο της Άννας Ιασωνίδου που λέγεται "Βόρειος Ήπειρος" και η οποία αντικατέστησε την παραιτηθείσα Χλόη Λιάσκου, οι υποψήφιες δείχνουν νόστιμες και αρκετά καλλίγραμμες.

Μαρία Κουγιουμτζάκη - Ελισάβετ Μόρρις - Σοφία Γεωργιάδου - Βούλα Στεφάτου - Ελένη Μάνδη - Ευγενία Ξαγοράρη - Ιωάννα Ιασωνίδου - Κούλα Τσοπέη - Ελένη Παταγάνα - Αλεξάνδρα Γκόγκου - Μαρία Σχοιναράκη και Άννα Λαγκαδιανού είναι τα ονόματά τους. Και αυτή τη χρόνια η εκλογή της ΣΤΑΡ ΕΛΛΑΣ είναι το μεγαλύτερο κοσμικό γεγονός, το οποίο θα απαθανατισθεί κιόλας από κινηματογραφικό συνεργείο .

Έτσι λοιπόν, 10.00 μ.μ., οι θαμώνες προσέρχονται κατά συρροήν στ' Αστέρια, βρίσκοντας να τους περιμένει το πρόγραμμα των καλλιστείων με τις φωτογραφίες των υποψηφίων Εφέτος υπάρχουν και δύο δώρα αξίας για τις δύο πρώτες νικήτριες των καλλιστείων. Η ΣΤΑΡ ΕΛΛΑΣ, αμέσως μετά την εκλογή της, θα πάρει στο χέρι το κλειδί ενός αυτοκινήτου Χίλμαν, προσφορά απ' την μπίρα ΑΛΦΑ. Ενώ η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΛΛΟΝΗ θα βάλει στο χεράκι της ένα αδαμαντοποίκιλτο ρολόι αξίας 20.000 δρχ. Όλες πάντως θα φορούν μαγιό Κατράντζος Σπορ. Με το δικό του χιούμορ ο Γιώργος Πάντζας που προλογίζει, παραδέχεται πόσο ευαίσθητο πράγμα είναι η ομορφιά αφού οι πρώτες νικήτριες έχουν πια τριανταρίσει! Όμως τι τριάντα, τι σαράντα, τι πενήντα, η ομορφιά σήμερα έχει τη γιορτή της κι οι τεχνικοί καλούνται να στήσουν τη γέφυρα!

Η ανυποψίαστη για το μέλλον Κορίνα Κούλα Τσοπέη από τη Μάνη βαδίζει στη γέφυρα κερδίζοντας τις πρώτες εντυπώσεις. Είναι σίγουρα μια από τις ωραιότερες καλλιστειακές βραδιές των τελευταίων χρόνων και το αποτέλεσμά της εναρμονισμένο πλήρως με αυτό του κοινού και η Τζένη Καρέζη καλείται να στέψει ως ΣΤΑΡ ΕΛΛΑΣ 1964 την Κορίνα Τσοπέη.

Ακολουθούν ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΛΛΟΝΗ 1964 Μαρία Σχοιναράκη, Α ΜΙΣ ΕΛΛΑΣ 1964 Μαρία Κουγιουμτζάκη, Β ΜΙΣ ΕΛΛΑΣ1964 Ευγενία Ξαγοράρη, ΕΛΛΗΝΙΣ1964 Βούλα Στεφάτου. Αναπληρωματικές, η Ελένη Γιαταγάνα και η Ελισάβετ Μόρρις

Ενθουσιασμένο το κοινό χειροκροτεί, οι νικήτριες αναχωρούν για τη καθιερωμένη φωτογράφηση και κανείς δεν τολμά να φαντασθεί ότι "η καλή νεράιδα του παραμυθιού" έχει ήδη αγγίξει με το μαγικό της ραβδί την όμορφη μελαχρινή Ελληνίδα ΣΤΑΡ ΕΛΛΑΣ που πριν λίγο έχει σβήσει τα κεράκια στην τούρτα των γενεθλίων της!

ΜΙΣ ΥΦΗΛΙΟΣ

Η σιωπηλή ευχή της νεράιδας θα πιάσει λίγο αργότερα στο Μαϊάμι της Φλώριδας όταν η Κορίνα μπαίνει όχι μόνο στις δεκαπέντε, αλλά παραμένει και στις έξι τελικές!

Η όμορφη Ελληνίδα νιώθει την καρδιά της να χτυπά, καθώς βλέπει να εκλέγονται οι αναπληρωματικές και εκείνη να παραμένει ακόμα εκεί, λουσμένη από τους προβολείς, αντικείμενο θαυμασμού και αγωνίας από εκατομμύρια μάτια, πανέμορφη αλλά σεμνή, έντιμη παίκτρια μέχρι τέλους, σ' αυτόν τον αγώνα κάλλους και ομορφιάς, στον οποίο δήλωνε συμμετοχή ένα ανοιξιάτικο πρωινό στην Αθήνα.

Η φωνή του σπήκερ όμως τη φέρνει στο παρόν!

ΜΙSS UΝΙVΕRSE 1964 is ΜΙSS GREECE!

(Μις Υφήλιος 1964 είναι η Σταρ Ελλάς)

Μέσα σ' ένα παραλήρημα ενθουσιασμού, η Κορίνα στέφεται ΜΙΣ ΥΦΗΛΙΟΣ και κάθεται στο μεγαλοπρεπή θρόνο της ομορφιάς ενώ μαζί της κάθεται και η διψασμένη για διακρίσεις Ελλάδα. Οι πρώτες φωτογραφίες φθάνουν στις ελληνικές εφημερίδες ενώ το Μανιάτικο όνομα Τσοπέη βρίσκεται πλέον στα χείλη όλων των Ελλήνων.

Τη χαρά να δούνε ο Έλληνες την εκλογή της "δικής τους" ΜΙΣ ΥΦΗΛΙΟΣ από κοντά θα την έχουν το καλοκαίρι του '64, όταν προβάλλεται στα θερινά σινεμά πριν την έναρξη της ταινίας δεκαπεντάλεπτο ασπρόμαυρο φιλμ με την εκλογή της ΜISS UNIVERSE 1964!

Η Κορίνα είναι πράγματι μία σύγχρονη Αφροδίτη που καταφέρνει να εκτοπίσει με το υπέροχο μοναδικό της χαμόγελο τις επικίνδυνες εκπροσώπους του Ισραήλ και της Μεγ. Βρετανίας, ενώ ακολουθούν η Σουηδία και η θρόνο της ομορφιάς, την υποδοχή της από τον πρόεδρο Τζόνσον και την αποδοχή της από τους κοινούς θνητούς, θαυμαστές ή όχι του θεσμού των καλλιστείων. "Αν υπάρχει στη Γη" τέτοια ομορφιά" λέει για την Κορίνα τελειώνοντας ο Αμερικάνος ομιλητής του φιλμ, "τότε δεν υπάρχει λόγος να ψάχνουμε στο σύμπαν για κάτι καλύτερο!"

Η ΚΟΡΙΝΑ ΤΣΟΠΕΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΗΣ

Μετά την εκλογή στο Μαϊάμι, το πρόγραμμα της Κορίνας Τσοπέη για ένα χρόνο ήταν άκρως επιφορτισμένο με διάφορες υποχρεώσεις απορρέουσες από την διεθνή εκλογή της. Δημόσιες εμφανίσεις, ομιλίες, διαφημίσεις και άλλα πολλά την κράτησαν μακριά από τους δικούς της και την πατρίδα.

Από τη στιγμή που παρέδωσε το στέμμα της στη Μις Υφήλιος 1965 άρχισε τη δική της προσωπική ζωή. Προσλήφθηκε στην κινηματογραφική εταιρεία FOX, και πρωταγωνίστησε στην ταινία «Ο άνθρωπος που τον έλεγαν άλογο» με τον Ρίτσαρντ Χάρισον, ενώ στην Ελλάδα γύρισε την ταινία «Εσύ κι’ εγώ» με τον Κώστα Πρέκα. Παντρεύτηκε και απέκτησε τρία «ντουφέκια» όπως λέμε εμείς στη Μάνη, τον Αντρέα, τον Στέφανο και τον Πάρη-Γιώργο (σήμερα 31, 28 και 25 ετών αντίστοιχα) τα οποία φρόντισε σαν γνήσια Ελληνίδα να τα βαπτίσει Ορθόδοξους παρ ότι ο πατέρας τους ήταν Αμερικάνος. Σήμερα ζει στο Λος Αντζελες με τον άντρα της Freddy Fields (γνωστό παραγωγό ταινιών) και τα αγόρια της ενώ πηγαινοέρχεται στην Ελλάδα για να επισκέπτεται την πολύ γλυκιά της μητέρα της και τα αδέλφια της. Εκτός από όλες τις άλλες απασχολήσεις της στην Αμερική, είναι και Πρόεδρος οργάνωσης παιδιών που πάσχουν από λευχαιμία.

Ο Ταγματάρχης Γιώργος Τσοπέης (1914-1997) από την Κοίτα της Δυτικής Μέσα Μάνης, σίγουρα πρέπει να έφυγε από αυτή τη ζωή πολύ ευτυχισμένος για την οικογένειά του. Ευχόμαστε στη γυναίκα του Μαρία και τα παιδιά του Κυριακή (Κορίνα), Δέσποινα (Μπετίνα) και Βασίλη να τον θυμούνται πάντα με αγάπη, ίση με αυτή που τους προσέφερε.

Επιφυλλίδες

«στο μεγαλοπρεπή θρόνο της ομορφιάς κάθεται και η διψασμένη για διακρίσεις… Ελλάδα».

 

«Αν υπάρχει στη Γη τέτοια ομορφιά τότε δεν υπάρχει λόγος να ψάχνουμε στο σύμπαν για κάτι καλύτερο!»

ΑΛΛΕΣ ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΕΣ

Στο πάνθεον των καλλιστείων υπάρχουν όμως και άλλα Μανιάτικα ονόματα που θα παρουσιάσουμε σε επόμενο τεύχος μας. Αυτά είναι:

ΤΖΕΝΗ ΛΟΥΚΕΑ - Β ΜΙΣ ΕΛΛΑΣ 1959

ΙΩΑΝΝΑ ΔΕΛΑΚΟΥ - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΛΛΟΝΗ 1962

ΚΙΚΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΜΙΣ ΓΙΑΝΓΚ 1973

ΤΕΡΕΖΑ ΛΙΑΚΟΥ - ΣΤΑΡ ΕΛΛΑΣ 1988

ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΕΛΑΚΟΥ - ΑΦΡΟΔΙΤΗ 1997

Και βέβαια δεν πρέπει να παραλείψουμε την

ΜΑΙΡΗ ΒΕΡΓΕΤΗ - ΜΙΣ ΓΙΑΓΚ 2001 στην Ελλάδα και ΜΠΕΣΤ ΜΟΝΤΕΛ 2001 στην Κων/λη – εκ μητρός Αρετής Βαβούλη από την Κρήνη-Γυθείου Κάτω Μάνης.

Για το δημοσίευμα αυτό ευχαριστώ πολύ τον Γεώργιο Πρεβελάκη του οποίου το υπέροχο λεύκωμα «Οι όμορφες» με ξενάγησαν στις Ελληνικές και Διεθνείς πασαρέλες.

Στο επόμενο τεύχος: Την ομορφιά των γυναικών της Μάνης συμπληρώνει η αντρική ομορφιά των παλαιών και νέων Μανιατών – ένα ακόμη εντυπωσιακό και πρωτότυπο αφιέρωμα του περιοδικού μας!


Προηγούμενη Επόμενη